Çene Eklemi Hastalıkları

Ağzımı açamıyorum,açmak istediğimde de ağrı oluşuyor ? Ne yapmam gerekir?

Ağız açmada zorluk yaşıyorsanız veya açma sırasında ağrı meydana getiriyorsa çene eklemi rahatsızlıklarından birinden şüphelenmek gerekir. Bu durumlarda ağzınızı zorlayarak açmaktan kaçının ve çene eklemi hastalıklarında eğitim görmüş diş hekimine tanı konulması için müracaat edin.

Esnerken veya ağzımı açtığımda çenem çıkıyor? Ne yapmam gerekiyor?

Ağız açıklığı fazla olduğunda çene ekleminin yuvasından çıkarak kapanmada zorluk oluşturur. Sık sık çıkan ve ağrı yapmayayan durumlarda ağız açıklığının fazla olmamasına dikkat etmek gerekir. Ani oluşan ve ağrılı durumlarda en kısa zamanda konuyla ilgili diş hekimini görerek yardım almak şarttır. Ağzınızı zorlıyarark kapatmaya çalışmak eklem içinde çeşitli harabiyetlere neden olabileceğinden dikkatli olunması şarttır.

Dişlerimi sıktığımı veya gıcırdattığımı nasıl anlarım? Çene eklemimdeki veya kaslarımdaki sorunumla ilgisi var mı?

Diş gıcırdatmaları çoğunlukla ses meydana getirmediğinden uzun süre farkına varılmayan çiğneme sisteminde çeşitli problemlere neden olan bir rahatsızlıktır. Sabahları yüzünüzde yorgunluk şeklinde rahatsızlık, dişlerinizde basınç şeklinde hisler, ağız açmada hafif de olsa zorlu gibi şikayetler hissediyorsanız diş hekimine danışmanızda fayda vardır.

Çene eklemi veya çiğneme kaslarıyla ilgisi olabileceği gibi bazı baş ağrılarını da tetiklediği tanımlanmıştır.

Yemek yerken eklemlerimde tıkırtı sesleri duyuyorum nedeni nedir?

Çene ekleminden gelen sesler genel olarak eklem içindeki kıkırdağı (disk) yerinde tutan bağların uzamasından olabileceği gibi, çene eklem kemiğindeki dejenerasyon nedenleriylede oluşabilir. Nedenleri çok fazla olan bu bulgunun çene eklemi eğitimi görmüş diş hekimi tarafından muayene sonucu tanımı yapılmalı ve gerekiyorsa en kısa zamanda tedavisine başlanmasında yarar vardır.

Çene eklem ağrıları neyle karakterizedir?

Çene eklemi rahatsızlığı nedeniyle oluşan ağrılar şiddetli olabildiği gibi için için (sinsi) olarak da oluşabilir. Çene fonksiyonu sırasında kulak önünde oluşan her ağrıya önem verilmesi tanının erken konulmasında yarar sağladığı gibi, tedavisinde de kişiye faydalıdır.

Yazar Hakkında

Türk Diş Hekimleri Birliği